

Hans van der Molen is ruim 35 jaar adviseur en 30 jaar leidinggevende. Hij is directievoorzitter van Berenschot Groep, adviseert zelfstandig grote opdrachtgevers en is 15 jaar actief als toezichthouder. Vanuit de verschillende rollen bestudeert en beoefent hij leiderschap.
Meer over Hans van der MolenLeiderschap in disruptieve tijden
Van opgave naar gezamenlijke impact
Gebonden Nederlands 2025 1e druk 9789024473564Samenvatting
Grip op je organisatie én op de wereld daarbuiten.
Elke leider beweegt zich tegelijkertijd in de kleine en in de grote werkelijkheid. De kleine werkelijkheid speelt zich af binnen een organisatie en – in zelfreflectie – binnen jezelf. Daarover is veel geschreven en er is veel aanbod vanuit business schools, leiderschapsinstituten en coaches.
De grote werkelijkheid is die van de maatschappij, met haar opgaven, (geo)politieke krachten en de kwetsbaarheid van democratieën voor autocratische leiders. Boeken en opleidingen in het Openbaar Bestuur bieden handvatten, maar voor leiders in het bedrijfsleven en rond brede welvaart is er weinig beschikbaar.
Hans van der Molen verkent leiderschap in dit boek langs de assen van Ontwikkeling, Sturing, Reputatie en Opgave. Zowel vanuit eigen ervaring als in gesprekken met vooraanstaande wetenschappelijke denkers en leiders zoals Mariëtte Hamer (Regeringscommissaris), Jacco Vonhof (MKB-Nederland) en Winnie Sorgdrager (Minister vanStaat) en anderen, vanuit overheid en bedrijfsleven.
Specificaties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan